ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم
سرخط خبرها

دومین نشست فعالان رسانه‌ای حاشیه شهر مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۱۹۶۳۵۲
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
دومین نشست فعالان رسانه‌ای حاشیه شهر مشهد برگزار شد
دومین دورهمی فعالان رسانه‌ای حاشیه شهر مشهد با حضور مسئولان و خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای حاشیه شهر برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، دومین دورهمی فعالان رسانه‌ای حاشیه شهر مشهد در مسجد امام رضا(ع) خیابان طبرسی شمالی مشهد با حضور مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان رضوی، معاون مطبوعات اداره فرهنگ و ارشاد استان، برخی مسئولان شهری و فعالان رسانه‌ای حاشیه شهر برگزار شد.

دبیر نشست فعالان رسانه‌ای حاشیه شهر مشهد در خصوص اهداف و برنامه‌های این رویداد گفت: در این نشست تعدادی از فعالان رسانه به ارائه تجربیات و دغدغه‌های خود پرداختند. به رسمیت شناختن رسانه‌های فعال حاشیه شهر، نحوه روایت مسائل و داشتن نگاه متفاوت و همراه با عزت به ساکنان این مناطق، دریافت کارت خبرنگاری و توجه رسانه‌های رسمی و مسئولان به رسانه‌های حاشیه شهر و در اختیار گذاشتن تسهیلات و امکانات از جمله مسائلی بود که در این دورهمی مطرح شد.

وحید اکبرپور طرقی تشریح کرد: سه مسئله و محور نیز در این رویداد از سوی مدعوین و دغدغه‌مندان مطرح شد که شامل افزوده شدن بخش رسانه‌های محله در جشنواره رسانه‌ای ابوذر، بررسی جایگاه رسانه‌های محلی نسبت به حاشیه شهر مشهد و نقد و بررسی نگاه رسانه‌های رسمی مشهد نسبت به حاشیه شهر مشهد است.

مدیر خانه مطبوعات خراسان رضوی در این دیدار گفت: بازنگری جدیدی در راستای تحقق اهداف خانه مطبوعات به صورت متمرکز در حال انجام است و از این رو از پیشنهادات و نظرات فعالان رسانه حاشیه شهر استقبال می‌کنیم.

علی پاکباز خسروشاهی تاکید کرد: تمام تلاش خود را در خانه مطبوعات بکار می‌گیریم تا مواردی که باید توسط این خانه پیگیری شود و دغدغه فعالان رسانه حاشیه شهر است محقق شود.

معاون مطبوعات اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی نیز در بخش دیگری از این نشست بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم فعالان حاشیه شهر، دغدغه مندی و توجه دقیق آن‌ها به مسائل مد نظر این مناطق است و شاید اگر چنین ویژگی‌ای در این افراد وجود نداشت کارآمدی و نقشی که امروز در جامعه ایفا کرده اند نیز دیده نمی‌شد.

محسن سمیع افزود: در حوزه آموزش امکانات خوبی وجود دارد که می‌توانیم آن را در اختیار رسانه‌های حاشیه شهر قرار دهیم و در راستای خواسته‌های این جمع نیز از جمله کسب مجوز، دریافت کارت خبرنگاری و امکانات آموزشی تلاش می‌کنیم تا انجام پذیرد.

مدیرمسئول شهرآرا نیز در بخش دیگری از این دورهمی به رویداد‌های برگزار شده همچون «رج»، «روایت شهر» و «شهربانو» اشاره کرد و افزود: این رویداد‌ها در راستای نگاه جدید به شهر مشهد و روایت‌های متفاوت از شهر است که یکی از بخش‌های آن‌ها به حاشیه شهر اختصاص دارد.

میثم موسوی مهر تاکید کرد: امروزه روایت مثبت از حاشیه شهر و شهر مشهد از جمله نیاز‌های رسانه‌ای است که باید به آن توجه کرد و به زودی و برای نخستین بار مجله‌ای تخصصی ویژه قلعه خیابان که از مناطق قدیمی و حاشیه شهر مشهد است چاپ خواهد شد.

موسوی مهر تصریح کرد: امروزه یکی از مسائلی که در حاشیه شهر به آن توجه می‌شود حاشیه شهر اقتصادی است در حالیکه حاشیه شهر فرهنگی نیز وجود دارد و از آن غافلیم که تهدید بزرگتری محسوب می‌شود و باید به رفع این مسئله کمک کنیم.

شهردار منطقه ۳ مشهد نیز در این دورهمی اظهار کرد: ۵۱ درصد بودجه شهرداری مشهد به حاشیه شهر اختصاص یافته که این تصمیم، حاصل قلم زدن و دغدغه‌مندان این حوزه است.

سیدعلی حسینی به اهمیت دو بخش کالبدی و زیرساختی در حاشیه شهر اشاره کرد و گفت: پیگیری رسانه‌های حاشیه شهر در این دو حوزه بسیار حایز اهمیت است و باید مطالبه گری خود را در این دو بخش سمت و سو دهند.

حسینی تاکید کرد: معتقدم بهترین موضوعی که می‌تواند به حاشیه شهر کمک کند خرد جمعی است و اگر شورا‌های اجتماعی محلات و فعالان رسانه‌ای در حاشیه شهر همت و نقش آفرینی کنند اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->